Aus dem Unterricht: Literatur und Lumen5
2021-04-22 19:05
Digitalschule hat auch Vorteile, zum Beispiel beim „Management“ paralleler Gruppen: Während die Abiturienten im Englisch-GK mit Frau Arnold ihre Prüfungsformate übten, arbeiteten die anderen an einem Videoprojekt – mit eindrucksvollen Ergebnissen.
There was a choice as to which dystopian novels the students wanted to read: Eight students opted for Kazuo Ishiguro’s novel “Never Let Me Go” (spoiler!: https://www.sparknotes.com/lit/never-let-me-go/summary/), twelve for “The Road” (https://www.cliffsnotes.com/literature/r/the-road/book-summary) by Cormac McCarthy.
While the Abiturienten started preparing for their exams, the others created short Lumen5 videos, based solely on the text of the novels. Here are some of the results:
Fynn D’Ortona: „Never Let Me Go“
Jennifer Seib: „Never Let Me Go“
Wibke Oberlies: „Never Let Me Go“ (Video auf Vollbild klicken)